grupa inicjatywna


Kinga Sawicka - socjoterapeutka, familiolog, praktyk dramy stosowanej. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz prowadzi warsztaty  z zakresu rozwoju kompetencji społecznych. W latach 2007-2009 była wolontariuszem w charakterze streetworkera w Centrum Wolontariatu w Lublinie oraz w latach 2010-1012 pracowała w Stowarzyszeniu „AGAPE” gdzie koordynowała pracę 230 wolontariuszy. Ponadto współpracowała z wieloma organizacjami i instytucjami w Lublinie.




 
Magdalena Zylik - studentka socjologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Od 2003 roku pracuje jako wolontariusz. Zaczynała w Radzyńskim Ośrodku Kultury i Rekreacji gdzie uczestniczyła w organizacji: Ogólnopolskich Spotkań z Piosenka Autorska 'Oranżeria", wernisażach, wystawach, konkursach, spotkaniach oraz akcji zorganizowanych dla dzieci podczas wakacji  i ferii zimowych. W latach 2008 - 2010  wolontariuszka  w Fundacji Nieprzetartego Szlaku i Centrum Arteterapii w Lublinie. Zajmowała się tam koordynacją grupy promocyjno - medialnej,  organizowaniem międzynarodowych imprez dla osób niepełnosprawnych. Od 2008 związana z  Centrum Kultury w Lublinie oraz  Warsztatami Kultury. Koordynator wolontariuszy i współorganizator  Festiwalu Teatrów Europy Środkowej "Sąsiedzi" w 2010 i 2011 roku oraz koordynator Programu Wolontariusz Kultury. Ukończyła: I stopień Szkoły Dramy Stosowanej. Obecnie zajmuje się prowadzeniem warsztatów metodą dramy stosowanej dla różnych grup wiekowych. Na co dzień pracownik Warsztatów Kultury w Lublinie.
Dlaczego zaangażowała się w ten projekt?
 "Udział w projekcie jest dla mnie powrotem do korzeni.... do miejsca, gdzie się urodziłam i wychowałam. Zawsze czułam potrzebę zmiany w tym mieście. Marzyłam o tym, aby dać możliwość mieszkańcom Radzynia uczestniczenia w alternatywnych zajęciach.  Zajęciach, które otwierają nas na innych ludzi, kształtują postawy prospołeczne i przygotowują do życia w  społeczeństwie".



 
Marlena Wilgocka - magister pedagogiki - animacji kultury i wychowania przez sztukę, doktorantka Instytutu Pegagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na kierunku pedagogika. Pracuje jako pedagog – animator, zajmując się organizacją i prowadzeniem imprez i wydarzeń kulturalno – rozrywkowych oraz animacją czasu wolnego dla dzieci i młodzieży. Posiada bogate pedagogiczne doświadczenie w pracy z rożnymi grupami wiekowymi. Zajmuje się prowadzeniem autorskich zajęć w przedszkolach bazujących na metodach aktywizujących i wychowania przez sztukę, ponadto realizuje warsztaty dramowe dla młodzieży i studentów oraz jest trenerem rad pedagogicznych z zakresu aktywnych metod nauczania.
Dlaczego zaangażowała się w ten projekt?
"Chciałam podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Jestem jednak przekonana, że dzięki temu projektowi  wiele sama nauczę się od uczestników. Głęboko wierzę w potrzebę budowania mostu między pokoleniami."



Aleksandra Kata - psycholog i trener, obecnie pracuje jako psycholog szkolny. Prowadziła świetlicę socjoteraputyczną, kursy rozwijające dla dzieci oraz treningi kompetencji społecznych dla dzieci, młodzieży i liderów grup. W swojej pracy kładzie nacisk na wspieranie w rozwoju podopiecznych oraz aktywne metody nauczania. Jako instruktor harcerski odpowiada za jeden z lubelskich szczepów; pracuje w Zespole Wychowania Patriotycznego i Obywatelskiego przy Głównej Kwaterze ZHP. W tym roku już po raz drugi odpowiada za przygotowanie trasy na ogólnopolskim Rajdzie Grunwaldzkim. Z chęcią zostałaby podróżnikiem, pisarzem, krawcową, ornitologiem, znawcą krajów położonych z wschód od Polski, mistrzem kolarstwa i hodowcą kotów ale z racji ograniczeń czasowych skupia się na działaniach amatorskich w tych dziedzinach. Uwielbia książki, zwłaszcza fantastykę, kryminały, poezję i reportaże. 
Dlaczego zaangażowała się w ten projekt?
"Bardzo szanuję moich dziadków. Zwłaszcza babcia jest dla mnie wzorem rozsądku, mądrości i zaradności. Podziwiam ludzi jej pokolenia za umiejętność bycia razem z innymi, prowadzenia rozmów, zaangażowanie w sprawy swojej społeczności. Młodzież ma z kolei wiele energii, entuzjazmu, pomysłów. Chcę zrobić coś, by te dwa pokolenia mogły się spotkać i odkryć na nowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz